UWAGA! Dołącz do nowej grupy Ostrów Wielkopolski - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Nowa kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach

Bożena Damrat

Bożena Damrat


W odpowiedzi na wciąż aktualny problem bezpieczeństwa na polskich drogach, PZU oraz Policja zainaugurowali ogólnopolską kampanię „Mistrzu, zwolnij”. Celem tej inicjatywy jest podniesienie świadomości kierowców w zakresie ryzykownych zachowań na drodze oraz edukowanie ich na temat konsekwencji nadmiernej prędkości. Kampania opiera się na działaniach prewencyjnych, których celem jest budowanie kultury społecznej, w której reagowanie na niebezpieczeństwo stanie się normą, a nie wyjątkiem. Warto zwrócić uwagę na alarmujące dane dotyczące wypadków oraz liczbę ofiar śmiertelnych, które pokazują, jak pilna jest ta inicjatywa.

W ubiegłym roku zginęło blisko 1 900 osób na polskich drogach, a podczas wakacji obecnego roku odnotowano niemal 350 ofiar śmiertelnych. PZU, po sukcesie poprzedniej kampanii sprzed dekady, zauważa, że pomimo spadku liczby wypadków, liczba osób przekraczających prędkość oraz podejmujących ryzykowne manewry wciąż pozostaje zbyt wysoka. To właśnie z tego powodu PZU we współpracy z Policją postanowiło podjąć zdecydowane kroki w celu zmiany postaw kierowców. W komunikacie przedstawicieli PZU podkreślono, jak ważne jest wyrobienie w sobie umiejętności odpowiedzialnego zachowania na drodze oraz przestrzegania przepisów.

W ramach kampanii „Mistrzu, zwolnij”, która zyskała wsparcie polskich mediów w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz w Internecie, kierowcy otrzymają również milion naklejek promujących bezpieczną jazdę. Policja podczas kontroli drogowych zamierza wręczać naklejki oraz ulotki, zachęcając do refleksji nad nawykami za kierownicą. W ramach działań prewencyjnych przewidziano również billboardy umieszczone w strategicznych punktach oraz akcje, których celem będzie edukacja i aktywizowanie kierowców do zmiany swoich postaw w ruchu drogowym.

Źródło: Policja Ostrów Wielkopolski


Oceń: Nowa kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach

Średnia ocena:4.5 Liczba ocen:9


Zobacz Także