Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim ogłosił rozpoczęcie akcji doręczania decyzji dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego na rok 2025. Proces ten ma na celu dostarczenie mieszkańcom niezbędnych informacji oraz przypomnienie o zmianach w stawkach za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Doręczenia będą miały miejsce od 29 stycznia do 20 lutego 2025 roku, w określonych godzinach. Każdy z pracowników urzędu będzie uprawniony do dostarczenia decyzji, a odbiorcy będą zobowiązani do potwierdzenia ich odbioru.
Akcja doręczeń odbędzie się w dni robocze oraz w soboty, w godzinach od 9:00 do 19:00 w dni powszednie oraz od 9:00 do 17:00 w soboty. Warto podkreślić, że pracownicy będą zobowiązani do posiadania upoważnienia, które na życzenie podatnika będą musieli okazać. Odbiór zarówno decyzji podatkowych, jak i zawiadomień o zmianach stawek za odpady, będzie wymagał potwierdzenia za pomocą podpisu.
Mieszkańcy powinni być świadomi, że każdy z dokumentów – decyzje podatkowe oraz zawiadomienia o stawkach za odpady – są związane z odrębnymi numerami kont bankowych. Konto wskazane w decyzji podatkowej jest inne niż to, które dotyczy opłaty za gospodarowanie odpadami, co może powodować zamieszanie. Opłaty można dokonywać zarówno przez bankowość elektroniczną, jak i mobilną, skanując kody QR umieszczone w dokumentach. Osoby preferujące płatności gotówkowe mają możliwość uregulowania zobowiązań w określonych placówkach bankowych i u dostawców usług komunalnych bez dodatkowych opłat, pamiętając o zabraniu ze sobą odpowiednich dokumentów.
Źródło: Urząd Miasta Ostrów Wielkopolski
Oceń: Rozpoczęcie doręczenia decyzji podatkowych w Ostrowie Wielkopolskim
Zobacz Także